Loopgroepen bij SACN 

Lekker lopen betekent:

  • Goede warming-up van lijf en leden, d.w.z. rek- en strekoefeningen.
  • Tijdens het in groep lopen met elkaar van gedachten kunnen wisselen.
  • Goede cooling-down zodat je snel herstelt en de volgende dag niet stijf bent.
  • Gezellig met elkaar bezig zijn en tevreden op de geleverde prestaties terugzien.

Op eigen niveau…
Om dit te bereiken zijn er 5 niveaugroepen in het leven geroepen
.

Het gehele jaar door
Alle SACN-trainingen gaan het gehele jaar door, dus 12 maanden op 12, en dit onder begeleiding van deskundige SACN-looptrainers.

Jaarcyclussen
Er zijn opbouwende trainingen en onderhoudstrainingen
De opbouwende trainingen vangen aan in oktober en maart, het zijn telkens cyclussen van 6 maanden.

Cyclus 1: aanvang begin oktober /einde begin maart (BK veldloop,voorjaar: stratenlopen)
Cyclus 2: aanvang begin maart/einde eind september (BK piste,najaar: stratenlopen)    

Trainingsplaatsen
Alle trainingen vinden plaats aan het Sportcentrum Dommelhof, behalve één zaterdagtraining die in Hamont-Achel is ,deze vindt plaats aan de fit-o-meter.
De zondagtrainingen zijn altijd op verplaatsing
.

De verschillende niveaus van loopgroepen:

Groep 1
Dit is de groep start-to-runners.
Deze groep is voor de mensen die hun conditie willen opbouwen.
We beginnen hier van het nulniveau, d.w.z. voor absolute beginners, loopervaring is niet noodzakelijk, iedereen doet mee op eigen niveau.
Aan het looptempo van deze groep worden geen eisen gesteld. Je bereikt je eindniveau als je 5 km aan één stuk kunt lopen. Deze groep wordt 1 keer per jaar opgestart (begin maart ).

Groep 2
Als je 5 km aan één stuk kunt lopen op je eigen tempo, kan je starten in deze groep.
Deze groep is voor mensen die op een ontspannen manier hun conditie willen opbouwen of in stand willen houden.
Ook in deze groep worden er geen eisen gesteld aan het looptempo. Het eindniveau van deze groep is 10 km aan één stuk kunnen lopen op je eigen niveau.

Groep 3
Deze groep, nog steeds bestaande uit mensen die vooral hun eigen conditie op niveau willen houden, loopt regelmatig 10 km. Het doeltempo ligt in deze groep tussen 10 km en 12 km/uur

Groep 4
Deze groep “prestatie/wedstrijd groep” is voor iedereen die een basistempo heeft dat sneller is dan 12km/uur.
Zij lopen regelmatig langere duurlopen (langer dan een uur)

Groep 5
In deze groep zitten de mensen die een basistempo hebben van 14 km/uur en sneller

Groep 6
Dit is een jeugdloopgroep van pupil tot en met miniem.
Enige loopervaring is gewenst!

Wanneer, hoe laat, wie en wat!?

DAG                     Tijdstip                 Voor welke groep         Soort training                

dinsdag               19u-20u30              2,3,4,5,6                          interval/uithouding

woensdag           18u-19u30              3,4,5                                Snelheid,kracht looptech.,weerstand,uithouding

donderdag          19u-20u30               2,3,4,5                            Duurloop/uithouding

vrijdag                 18u-19u30              3,4,5                                Snelheid,looptechniek,weerstand

zaterdag              10u-11u30             2,3,4,5                             Duurloop/uithouding

 

Alle trainingen vinden plaats aan het sportcentrum Dommelhof,

behalve de zaterdag trainingen ,

Zaterdag word er getraind op de fit o meter van Hamont en de groep van Neerpelt gaat op verplaatsing

VOOR MEER INLICHTINGEN

Louis Geboers
e-mail louisgeboers@hotmail.com
tel.  011 44 59 23 na 18.30
u

GeboersSport

Geboers Sport