Coronamaatregelen SACN

Het zal niemand verwonderen dat alle SACN-trainingen in clubverband opgeschort zijn tot en met vrijdag 3 april, als gevolg van de coronamaatregelen van de federale regering.
Toch is het niet omdat er een virus circuleert onder ons dat we helemaal niet meer mogen trainen. Integendeel: ook als je je prima voelt, helpt sporten om je beter te wapenen tegen al die 'rare beestjes' (zie foto).
Ook al zijn er dus geen SACN-trainingen, je kunt toch je lichamelijke conditie op peil houden of zelfs verbeteren. Drie keer per week actief zijn is het minimum om met kleine beetjes vooruitgang te boeken. Best overleg je eerst even met je trainer.
Enkele voorbeelden

- voor niet-afstandslopers (kampers of spurters):
* training 1: duurloopje van 30 minuten
* training 2: opwarming, 10 x 60 m, rustig terug wandelen, loslopen
* training 3: 5 minuten joggen, 5 minuten snel, 5 minuten wandelen x 3
Ook stabilisatie- en krachtoefeningen kun je zelfstandig doen.

- voor afstandslopers:
* training 1: duurloop 60 minuten
* training 2: opwarming, (600 m tempo + 200 m wandelen of joggen) x 5
* training 3: opwarming (200 m joggen + 400 m snel + 200 m joggen + 200 m wandelen) x 7

Alle trainingen kunnen uitgevoerd worden in bos, op straat of op de piste.

Opgelet: als je je niet 100 % gezond voelt, 'blijf in je kot'!

Voor meer goede raad, contacteer je trainer of stuur maar een mailtje.
Hoofdtrainer SACN
Louis Geboers